دوستان خواهش میکنم متن زیر رو به دقت مطالعه بفرماید:

همانطور که خبر به اکثر دوستان رسیده، در حالیکه صنف تغذیه شناسان کشورمون با مشکلات متعددی در زمینه یافتن شغل، تعرفه مشاوره، استقلال و احترام شغلی در تیم پزشکی بیمارستانها، دخالت ناجوانمردانه سایر رشته های علوم پزشکی و حتی افراد غیرمتخصص و بدون سواد دانشگاهی، و… روبرو هست، مدتی هست که دانشگاه آزاد واحد شهرستان سروستان استان فارس اقدام به اخذ دانشجو به صورت بدون کنکور کرد. همچنین دانشگاه آزاد واحد شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی،  مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان (غیردولتی)، با کنکور اعلام آمادگی کردن جهت اخذ دانشجو. صرف نظر از اتفاقات بدی که عدم پرورش کارشناسان توانمند و دانشمند در زمینه تغذیه بوسیله این دانشگاهها برای سلامت مردم داره، مسلما عواید وحشتناکی در زمینه شغلی و علمی رشته مون به همراه میاره. در حالیکه بهترین دانشکده های تغذیه کشورمون در پیدا کردن استاد و هیئت علمی برای برخی واحدها مشکل دارن، و امکانات و بودجه کافی رو جهت تامین نیازهای پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اختیار ندارن، گرفتن دانشجو در دانشگاههای فرعی سایر شهرها چه تبعاتی رو داره؟ آن هم بدون کنکور!!!

3

21

2

در ضمن، این نامه مجازی خطالب به نهادهای زیر هست و مخاطب اول و رسمی نداره. این رو یادمون باشه که پیگیری این رویداد، میتونه شروعی باشه برای احیاء سایر حقوقمون و اتحاد هرچه بیشتر صنفیمون. تغذیه شناسان هیچ کم از صنفهای پرقدرت و متحد فیزیوتراپها، رادیولوژیستها، پزشکها و… ندارن، یعنی اینجاییم که این رو ثابت کنیم؛ ****و البته شاید مهمترین پیام رو این حرکت برای اعضای بورد (هیئت ممتحنه و ارزشیابی تغذیه) و انجمن تغذیه ایران داشته باشه تا با دیدن اتحاد و همدلی ما، هرچه بیشتر و با جدیت بیشتر پیگیر حقوق مسلم ما باشن…***

—————————————————————————

مقام محترم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
معاونت محترم آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
ریاست محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی
ریاست محترم دبیرخانه علوم پایه پزشکی
دبیر محترم بورد تخصصی علوم تغذیه
روسای محترم دانشگاههای علوم پزشکی ایران
مدیران محترم گروه های آموزشی تغذیه
ریاست محترم انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور و انجمن تغذیه ایران

با سلام

احتراما؛ ضمن تاکید بر این نکته که اینجانبان جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی؛ کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی رشته علوم تغذیه؛ مدت هاست که با مشکلات صنفی از جمله تبعیض شغلی، دخالت افراد غیرمتخصص و عدم نظارت مناسب نهادهای ذی ربط در محیط شغلی و تحصیلی خود مواجهیم و ناگفته عیان است که عدم رسیدگی به این مشکلات در نهایت منجر به اثرات منفی مستقیم بر سلامت فردی و جامعه خواهد شد. به استحضار می رساند؛ در تازه ترین تحولات منفی رخ داده، علیرغم باقی ماندن کمبودها در زمینه امکانات لازم در مراکز درمانی و دانشگاههایی که سال هاست پذیرنده رتبه های برتر کنکور سراسری در رشته علوم تغذیه هستند؛ متاسفانه اخیرا موسسات خصوصی، موسسات غیرانتفاعی آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی بدون وجود امکانات علمی و آموزشی مناسب و حتی بدون هیات علمی مستقر و گروه تغذیه فعال اقدام به پذیرش دانشجو در رشته تغذیه با ظرفیت پذیرش بالا و بعضا بدون آزمون ورودی نموده اند. لذا با توجه به اینکه پذیرش خارج از قاعده در چنین حجمی بدون توجه به امر آموزش مناسب پذیرفته شدگان و موقعیت های شغلی موجود و قابل ایجاد، نتیجه ای جز تخریب وجهه علمی رشته تغذیه و دانش آموختگان آن و اثر منفی مستقیم بر سلامت جامعه نخواهد داشت. از تمامی دلسوزان عرصه بهداشت و درمان کشور تقاضا داریم نسبت به لغو اینگونه تصمیم گیری های خارج از قاعده، توقف این روند نامیمون و بهبود امنیت تحصیلی و شغلی اینجانبان، که سالهاست با تبعیض و کم لطفی سیاست گذاران عرصه بهداشت و درمان دست به گریبانیم؛ مساعدت لازم را مبذول بفرمایند.

پیشاپیش از حسن نظر و مساعدت شما سپاسگزاریم

با احترام جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته علوم تغذیه

منبع:سایت نوت نت

دوستان میتونید با رفتن به این سایت و کامنت گذاشتن اعتراض خودتون رو ثبت کنید.