خدایا!!!
خدایا جای سوره ای به نام عشق در قرآن تو خالیست که اینگونه آغاز شود:
و قسم به روزی که دلت را میشکنند و جز خدایت مرهمی نخواهی یافت...
خدایا جای سوره ای به نام عشق در قرآن تو خالیست که اینگونه آغاز شود:
و قسم به روزی که دلت را میشکنند و جز خدایت مرهمی نخواهی یافت...

فردی از پروردگار درخواست نمود تا به او بهشت و جهنم را نشان
دهد خداوند پذيرفت . او را وارد اتاقی نمود كه جمعی از مردم در
اطراف يک ديگ بزرگ غذا نشسته بودند . همه گرسنه،نا اميد و
در عذاب بودند. هركدام قاشقی داشت كه به ديگ ميرسيد ولی دسته
قاشقها بلند تر از بازوی آنها بود،بطوريكه نميتوانستند قاشق را به
دهانشان برسانند! عذاب آنها وحشتناک بود.
آنگاه خداوند گفت : اكنون بهشت را به تو نشان ميدهم. او به اتاق
ديگری كه درست مانند اولی بود وارد شد. ديگ غذا ، جمعی از
مردم ، همان قاشقهای دسته بلند . ولی در آنجا همه شاد و سير
بودند. آن مرد گفت : نمی فهمم ؟ چرا مردم در اينجا شادند در
حالی كه در اتاق ديگر بدبخت هستند ، با آنكه همه چيزشان يكسان
است ؟ خداوند تبسمی كرد و گفت: خيلی ساده است ، در اينجا
آنها ياد گرفته اند كه يكديگر را تغذيه كنند . هر كسی با قاشقش
غذا در دهان ديگری ميگذارد،
چون ايمان دارد كسي هست در دهانش غذايی بگذارد.
متن از : آن لاندرز ، کتاب غذای روح
|
|
|
تست روانشناسی شخصیت جدید-به این تست شک نکنید. این آخرین و استانداردترین تست شخصیت شناسى است که این روزها در اروپا بین روانشناسان در جریان است. پاسخهایش هم اصلاً کار دشوارى نیست. کافى است کمى به خودتان رجوع کنید. یک کاغذ و قلم هم کنار دستتان باشد که بتوانید امتیازهایى که گرفته اید را جمع بزنید. حاضرید؟ پس شروع کنید:
|
۱) چه موقع از روز بهترین و آرام ترین احساس را دارید؟
الف)صبح، ب) عصر و غروب، ج ) شب
۲
روزگارا:
تو اگر سخت به من میگیری،
با خبر باش که پژمردن من آسان نیست،
گرچه دلگیرتر از دیروزم،
گر چه فردای غم انگیز مرا میخواند،
لیک باور دارم دلخوشیها کم نیست
زندگی باید کرد...!
اعتباری به خروسِ سحری ، نیست دگر
دیر خوابیده و برخاسـتنـش دشـوار است
كوك كن ساعتِ خویش !
كه مـؤذّن ، شبِ پیـش
دسته گل داده به آب
. . . و در آغوش سحر رفته به خواب
كوك كن ساعتِ خویش !
شاطری نیست در این شهرِ بزرگ
كه سحر برخیزد
شاطران با مددِ آهن و جوشِ شیرین
دیر برمی خیزند
كوك كن ساعتِ خویش !
كه سحر گاه كسی
بقچه در زیر بغل ، راهیِ حمّامی نیست
كه تو از لِخ لِخِ دمپایی و تك سرفه ی او برخیزی
كوك كن ساعتِ خویش !
رفتگر مُرده و این كوچه دگر
خالی از خِش خِشِ جارویِ شبِ رفتگر است
كوك كن ساعتِ خویش !
ماكیان ها همه مستِ خوابند
شهر هم . . .
خوابِ اینترنتیِ عصرِ اتم می بیند
كوك كن ساعتِ خویش !
كه در این شهر ، دگر مستی نیست
كه تو وقتِ سحر ، آنگاه كه از میكده برمی گردد
از صدای سخن و زمزمه ی زیرِ لبش برخیزی
كوك كن ساعتِ خویش !
اعتباری به خروسِ سحری نیست دگر ،
و در این شهر سحرخیزی نیست
سوال نظر سنجی:
به نظرتون بهترین استاد ترمی که گذشت کی بود؟
تعداد کل آرا:35
استاد عبدالله پور (19 رای) 54٪
استاد ابراهیم زاده (4 رای) 11٪
استاد داوودی (5 رای) 14٪
استاد آزادبخت (3 رای) 9٪
استاد امان الهی (4 رای) 11٪
بررسی ها نشان داده است نوشیدن آب سرد با غذا می تواند موجب بروز بیماریهای قلبی و گوارشی شود.
یه سوال؟
به نظرت محمدرضا پهلوی چند سکه مهر فرح کرد؟
اول حدس بزن بعد برو ادامه مطلب رو بخون...
دوستت دارمها را نگه میداری برای روز مبادا،غریب است دوست داشتن.دلم تنگ شدهها را، عاشقتمها را…
این جملهها را که ارزشمندند الکی خرج کسی نمیکنی!
باید آدمش پیدا شود!
باید همان لحظه از خودت مطمئن باشی و باید بدانی که فردا، از امروز گفتنش پشیمان نخواهی شد!
سِنت که بالا میرود کلی دوستت دارم پیشت مانده، کلی دلم تنگ شده و عاشقتم مانده که خرج کسی نکردهای و روی هم تلنبار شدهاند!
فرصت نداری صندوقت را خالی کنی.! صندوقت سنگین شده و نمیتوانی با خودت بکشیاش…
شروع میکنی به خرج کردنشان!
توی میهمانی اگر نگاهت کرد اگر نگاهش را دوست داشتی
توی رقص اگر پابهپایت آمد اگر هوایت را داشت اگر با تو ترانه را به صدای بلند خواند
توی جلسه اگر حرفی را گفت که حرف تو بود اگر استدلالی کرد که تکانت داد
در سفر اگر شوخ و شنگ بود اگر مدام به خندهات انداخت و اگر منظرههای قشنگ را نشانت داد
برای یکی ، یک دوستت دارم خرج میکنی برا ی یکی ، یک دلم برایت تنگ میشود خرج میکنی! یک چقدر زیبایی، یک با من میمانی؟
بعد میبینی آدمها فاصله میگیرند متهمت میکنند به هیزی به مخزدن به اعتماد آدمها!
سواستفاده کردن به پیری و معرکهگیری
اما بگذار به سن تو برسند!
بگذار صندوقچهشان لبریز شود آنوقت حال امروز تو را میفهمند بدون اینکه تو را به یاد بیاورند
و عجیب تر از آن است دوست داشته شدن.
وقتی میدانیم کسی با جان و دل دوستمان دارد ...
و نفسها و صدا و نگاهمان در روح و جانش ریشه دوانده؛
به بازیش میگیریم هر چه او عاشقتر، ما سرخوشتر، هر چه او دل نازکتر، ما بی رحم تر.
تقصیر از ما نیست؛
تمامیِ قصه هایِ عاشقانه، اینگونه به گوشمان خوانده شدهاند
دکتر علی شریعتی
آین که خاک سیه اش بالین است
اختر چرخ ادب پروین است
گرچه جز تلخی از ایام ندید
هر چه خواهی سخنش شیرین است
.
.
.
ای انسان هر که باشی واز هر جا که بیایی
میدانم خواهی آمد
من کوروشم که برای پارسی ها این دولت وسیع را بنا نهادم
بدین مشتی خاک که تن مرا پوشانده رشک مبر
.
.
.
سفر تن را تا خاک تماشا کردی
سفر جان را از خاک به افلاک ببین
گر مرا می جویی
سبزه ها را دریاب با درختان بنشین
.
یادمان باشد که: او که زیر سایه دیگری راه میرود، خودش سایهای ندارد.
.
یادمان باشد که: هر روز باید تمرین کرد دل کندن از زندگی را.
.
یادمان باشد که: زخم نیست آنچه درد میآورد، عفونت است.
.
یادمان باشد که: در حرکت همیشه افقهای تازه هست.
.
یادمان باشد که: دست به کاری نزنم که نتوانم آن را برای دیگران تعریف کنم.

یک عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور با اشاره به اینکه «داشتن برنامه غذایی مناسب به عنوان عامل کنترلی بیماری آلزایمر مطرح است.» تاکید کرد: