در این مطالعه دیده شد که هر دو چای به اندازه قابل توجهی شمار تومورهای سینه را به ترتیب ۷۷ درصد و ۹۲ درصد کاهش می دهند و رشد این تومورها را نیز کم می کنند.
روزنامه دیلی اکسپرس به نقل از یکی از اعضای پانل مشاوره ای چای نوشت: نتایج این دو مطالعه نشان می دهد که مولفه های موجود در چای سیاه می توانند به کوچک شدن و کشتن سلول های سرطانی کمک کند و یا منجر به کاهش شمار تومورها شوند.
این یافته ها بر لزوم انجام مطالعات بالینی برای ارزیابی تاثیر چای سبز و مولفه های آن در خطر ابتلا به سرطان در انسان ها تاکید می کند.
به گفته محققان برای مشخص شدن کاربردهای بالینی مولفه های چای سیاه به مطالعات جدیدی نیاز است.